Derfor er kvinner nøkkelen til normalisering av cannabis

Generalsekretær i Actis. Mina Gerhardsen, skriver i dette tankevekkende innlegget om betydningen av aksept hos kvinner for den fremvoksende cannabisindustrien. Her er noen utdrag:

 

 

Men cannabisindustrien har et problem: Det er langt flere menn enn kvinner som bruker cannabis. Dette gjør at cannabisindustrien går glipp av et stort antall potensielle kunder. Nå rettes derfor oppmerksomheten mot damene. «Women are the secret to this whole thing» – eller kvinner er nøkkelen, som vi ville sagt det på norsk – hevder Cheryl Shuman, merkevarebygger og cannabisentrepenør.

 

 

At vi stadig ser kjente, vellykkede kvinner som promoterer marihuana på en positiv måte, kan være med på å endre folks oppfatning av stoffet. Når Rihanna villig vekk forteller om sine røykevaner og hvor bra marihuana er for hennes kreativitet, utelater hun også å nevne bivirkningene. Avhengighet, psykiske problemer, kognitive svekkelser eller risiko for psykose blir sjeldent snakket om.

 

 

Målet for industrien er å bytte ut bildet av den typiske rastasveis-surferdude-stilen med middelklassemammaen som etter å ha hentet ungene på fotballtrening og fått dem i seng fyrer opp en joint, eller den dresskledde karrierekvinnen som slapper av med cannabis etter en stressende dag.

 

Les innlegget her.